Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2010. május 13., csütörtök

Androsace ciliata

Kaptam ajándékba a Csapody körben egy kis Androsace ciliata-t. Nagyon boldog vagyok, nagyon szép kis növény, különösen virágzásban, remélem jól fogja érezni magát nálunk. Hétvégén gyorsan be is ültettem az Ortlertálba, hogy amíg megjön a nyári kánikula (ha lesz egyáltalán az idén), tudjon szépen elhelyezkedni.
Régóta tudom, hogy az alpesi évelôk gyökérzete rendszerint sokkal nagyobb a föld feletti résznél, de most mégis egészen megdöbbentem, hogy ennek az egy kis levélrózsából álló növénynek mekkora gyökértömege van.

Szerencsére csehországi termesztésû növény, úgyhogy nem tôzegben nevelték, és a nagyon laza talajkeveréket könnyû volt a gyökerérôl lerázogatni, hogy kényelmesen beférjen a lakóhelyére. Beültettem egy kb. 1,5 cm széles mesterséges hasadékba, és minden nap becézgetem, biztatom, hogy jó lesz itt neki, vigyázok rá :-)


Közeli képen látszanak a levelek szélén lévô kis szôrök (cilia), amirôl a nevét kapta (rákattintva még jobban):



Nincsenek megjegyzések: