Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. június 15., péntek

Virágnap – a rózsaszín jegyében

Pentas lanceolata és Cyclamen purpurascens
A ciklámen illata mennyei, ha csak nagyon szerényen akarom dícsérni. Kicsit emlékeztet a gyöngyvirágéra, de azért mégis ciklámen. Ha ilyen parfüm létezne, sok pénzt lennék hajlandó áldozni rá.







Nem vagyok egy varjúháj rajongó, nem is tudom igazán, hogy miért. Egy van csak a "kertünkben", azt viszont nagyon szeretem. Sedum dasyphyllum a neve, és most van teljes pompában, több edényben is. Egyszer majd írok róla bővebben.

Sedum dasyphyllum
Jól néz ki együtt a Rhodohypoxisokkal:

Rhodohypoxis milloides

Rhodoxis 'Hebron Farm Cerise' és Sedum dasyphyllum (külön edényben)

Virágzik a Habranthus robustus is,

Habranthus robustus
de néhány bimbót valami megrágcsált, és ilyen csúnya virágok lettek belőle:




Az új szerzemény az egyiptomi csillagcsokor (Pentas lanceolata) egy rózsaszín fajtája. Ő nem télálló nálunk, de azért illik a kertünkbe, és egész nyáron virágzik – könyv szerint. Most szeretném személyesen kipróbálni.

Pentas lanceolata
És végül még egy konkurrencia Givenchy-nak, a boroszlán. Másodvirágzik, ami ugyan már csak néhány csokrocskát jelent, de az olyan illatos, hogy ma reggel amikor kiléptem a napsütötte erkélyre azt hittem, megint április van. Ha intenzitásban le is pipálja a cikláment, minőségben mögötte marad. A ciklámen illata sokkal finomabb, "intelligensebb", mert sosem okozna fejfájást, és sosem tudnám megunni, a boroszláné viszont talán igen.

Daphne collina
Mostanában olvastam, hogy a XVI-XVII században a növények iránt támasztott követelmények közül egyik legfontosabb volt, hogy illatos legyen a virág. Olyannyira, hogy egyes kertészek és botanikusok még a tulipánba is megpróbálták belebeszélni az illatot. (Igaz ami igaz, egyes vad tulipánoknak van valami kis szerény, gyámoltalan illata, ha nagyon beleszagolunk – lásd Tulipa dasystemon.)




4 megjegyzés:

Templom Kata írta...

Kedves Kata,

már régebben megtaláltam a blogodat, de csak most azonosítottam be veled. El vagyok bűvölve attól, amit csinálsz. Nagyon ritkán tudok csak blogokat nézni, így tiedet is, de szoktam a kertedre gondolni, hogy milyen fantasztikus, hogy ez van, és hogy valaki ezt csinálja és így tudja látni a növényeket, és hálás vagyok ezért.

Köszönöm!

Kata

Névtelen írta...

Kedves Kata,
gyakran bekukkantok és örülök az új képeknek és ismereteknek.
Leginkább azt tanultam Tőled, hogy nem szabad elcsábulni a kertészeti árudák növényözönétől...
Jó egészséget kívánok: Éva

Józsa Kata írta...

Nagyon köszönöm, kedves Kata, az ilyen megjegyzésektől boldog lesz a napom (lehet, hogy több napom is). Tőled meg különösen öröm, mert nagyon nagyra értékelem a tudásodat, és amit csinálsz.

Józsa Kata írta...

Jaj, azért az nem könnyű!!!
Neked is köszönöm szépen, hogy nem csak némán olvasgatsz.