Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. július 18., szerda

Július közepén virágzik...


  • az erdei ciklámen:

CYCLAMEN PURPURASCENS
Sajnos a lepkekabócák az idén megint élénk érdeklődést mutatnak a növényeink iránt, és úgy tűnik, a ciklámen a kedvenceik közé tartozik. Más kártételt mondjuk nem találtam rajta, de a virágok szárát beborította az undorító fehér vattaszerű lárvabőr tömeg, és ahogy hozzáértem, föl is ugrott 1-2 állat.

  • a Habranthus, amelyről kezd kiderülni, hogy valójában Zephyranthes grandiflora...:
HABRANTHUS ROBUSTUS VAGY ZEPHYRANTHES GRANDIFLORA
Nemrég kérdezte valaki e-mailben, hogy igaz-e, hogy az én virágaim színe élénkebb, vagy csak a kép teszi? Az igazság az, hogy közvetlenül nyílás után nagyon élénk, sötétrózsaszín a színük, de már egy fél nap múlva is fakóbb... és egyre fakóbb ahogy a virágok öregszenek.

  • a Rhodoxis, és nála ugyanez a helyzet a színárnyalattal:
X RHODOXIS 'HEBRON FARM CERISE'
  • a fokföldi ólomvirág (vagy ólomgyökér):
PLUMBAGO AURICULATA
Írok majd róla, ha sok virág lesz és sikerül egy szép habitus fotót készíteni.

  • az örömke (idétlen név, de nem én adtam)
EUCHARIS SP.
Ő "a szobában lakik itt bent", csak a képhez vittem ki, hogy jobb legyen a háttér meg a fény. A nemzetség hazája Guatemala, Peru, Bolívia. Egyszer majd írok róla is.

A bakopa most pihen, már jó ideje csak egy-két virág árválkodik rajta (a háttérben a falon):



Töretlenül virít viszont az egyiptomi csillagcsokor:


Ha jól megnézem kiderül, hogy a cikláment kivéve az összes most virágzó faj meleg(ebb) égövi. A mérsékelt csapatot erősíti az előző bejegyzésben mutatott harangvirág.

1 megjegyzés:

Gabi írta...

Megígérem, hogy ha majd egyszer eljutok Peruba, akkor készítek egy fotót neked ott virágzó örömkéről (már ha fogok látni - ... ) :-) Egyébként mi baj ezzel a névvel ? Szerintem semmi. Olyan kis aranyoska ...