Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2015. március 4., szerda

Megint játsszunk tavaszt

Lehet, hogy érdekesebb voltam, amikor csak erkélyen kertészkedtem, és olyan képeket tettem fel, amelyeken nem látszott, hogy valójában egy zsebkendőnyi helyen készültek. Vannak most is ilyenek, hiszen ezt a játékot még folytatni szeretném, bár lehet, hogy kisebb mértékben. Nem esik jól nézni a nyári hőségben, hogyan pusztulnak el a havasi ékszerek.

A korai kótörőfüvek már készülődnek.


SAXIFRAGA FEDERICI-AUGUSTII SSP. GRISEBACHII
AMIÓTA MEGVETTÜK (HÁROM ÉVE TALÁN, VAGY MÁR NÉGY IS)
MOST ELŐSZÖR HAJLANDÓ VIRÁGOZNI NÁLUNK.
ALATTA PRIMULA FRONDOSA



SAXIFRAGA 'GROSSER PRINZ'
Ő MÁR NAGYON RÉGI LAKÓ NÁLUNK

Nekem minden esetre nagyon nagy öröm, hogy most már igazi kertben is készíthetek fotókat, kísérletezhetek növényekkel.

Mégis, meg kell mondanom, ma egy kicsit szomorúan teszek föl képeket. Sok rossz hírt hallottam már pórul járt, meghurcolt emberekről, a minap is éppen. Sajnos előbb-utóbb kiderül, hogy az internet volt az a hely, ahol ezeket az embereket megtalálták, mert örömüket próbálták megosztani másokkal is, vagy esetleg kevéske jövedelmüket kiegészíteni. És biztos vagyok benne, hogy az emberi irigység az oka mindennek. Biztos vagyok benne, hogy akadt valaki, aki megirigyelte őket, és ebből származtak a bajaik. Csak azért, mert nekik sikerült valami, sok munkával, áldozattal, netán egy kis ügyességgel (de nem ügyeskedéssel, mert aki ügyeskedik, annak rendszerint nem esik baja).
Ilyenkor nagyon elszomorodom, és elmegy a kedvem attól, hogy egyáltalán bármit is közzétegyek itt ezen a naaagy hálón. Nem is azért, mintha valamitől félnem kéne, hanem mert egyszerűen undorodom.

Íme hát, mi van most a kertünkben, ha valaki irigyelné, hát váljon egészségére.

Először néhány kép, amelyből valami tanulságot szeretnék levonni a magam számára. (Minden kép nagyítható!)

1. A krókuszokat nem kellett volna ennyire sűrűn ültetni, nem biztos, hogy a jövő évi virágzás is ilyen gazdag lesz, mert túl sokan vannak együtt. Na és persze legalább háromszor ennyit kellett volna venni.

CROCUS SIEBERI 'VIOLET QUEEN'
Később aztán, még jobban kinyílva a langyos levegőben, már alig férnek a kelyheik egymástól:



2. A hunyorokat nem kellet volna az ágyás leghátsó részébe ültetni, mert így igen nehéz hozzájuk férni, hogy a leveleiket levágjam. (Remélem mondtam már, hogy tavasszal le kell vágni az elcsúnyult tavalyi leveleket. nem csak esztétikai okok miatt, hanem azért is, mert a gonosz gombák a csúnya, haldokló tavalyi leveleket szeretik ilyenkor lakóhelyül választani.)



3. Ez nem is annyira nekem tanulság, hiszen én már tudtam, csak most tapasztaltam meg a saját bőrömön. Aki megkívánja a gyönyörű Iris 'Katharine Hodgkin' fajtát, és vesz belőle néhány hagymát, számítson rá, hogy nem minden klónnak ugyanolyan szép a színe. Az a meghatározhatatlan-valószínűtlen kék sajnos néha piszkos szürke. Nem a fotók csalnak, vannak valóban gyönyörű példányok (nekem is volt már), és vannak elég rosszul sikerültek, de ez sajnos a hagymán nem látszik. Most ilyenek a tavaly ősszel vásárolt növények, nem vagyok elégedett a színükkel:



Mára nincs több tanulság, még néhány krókuszt szeretnék mutatni a sziklakertből. 

A CSÍKOS A CROCUS ANGUSTIFOLIUS,
A CITROMSÁRGA LÁMPÁCSKÁK PEDIG CHRYSANTHUS HIBRIDEK.

Tavaly tavasszal készült a sziklakert, és ezek a sziklák (sóskúti mészkő) máris gyönyörűen bemohásodtak. Ez valószínűleg részben az északi lejtőnek, részben a tavalyi esős nyárnak köszönhető. Viszont nem biztos, hogy a napimádó növények szeretni fogják, nem is süti a nap, csak délután néhány órát.

A KRÓKUSZTÓL BALRA PRIMULA AURICULA HIBRID.



9 megjegyzés:

Nyözö írta...

Éppen most postoltam én is, látom írtál frisset. Gyönyörűek ezek a képek így is, abszolúte nem lett úm rosszabb a képanyag nagy kerttel sem!

Zseniális kedves Kata, hogy éppen feltettem magamnál egy hunyor-kérdést a levelekkel kapcsolatban erre még el sem olvashattad, de megválaszoltad. Igen, levéllevágás ügyben. :)

A számomra kicsit homályos internet károsítós ügyben talán azzal tudlak max. vígasztalni, hogy az internet is csak egy közeg, egy hirnök. Puszta eszköz, nem több. Ki mire használja... Sajnos rossz emberek, átverések, stb voltak az internet előtt is...

Józsa Kata írta...

Lehet, hogy félreérthető voltam, én most nem is az internetet akartam szidni, hanem az irigység undorít.

Józsa Kata írta...

És köszönöm, hogy itt jártál, kedves Nyőző.

Nyözö írta...

Mindig van érdekesség, tanulság Nálad, ha ki is marad egyéb bokros teendők miatt az olvasás időnként. :)

Nekem egyébként harmadik éve jól elvannak a krókuszok ilyen nagy sűrűségben is, és tényleg varázslatosak!

Józsa Kata írta...

Ezt jó, hogy mondod, köszi!

Kavics írta...

Kata, megértem a rossz érzésed az irigyekkel kapcsolatban. Igen, aki a köznek "kitárulkozik" annak ezzel a lehetőséggel is számolnia kell... szomorú, hogy kell, mert sok az elégedetlen ember, aki a más örömének nem, csak a kárának tud örülni.
Mégis, sajnálnám(és biztos sokan mások is!), ha nem tennéd közzé ezt a sok szépet és információt!
Nálatok sokkal melegebb lehet, mert én még eddig a környéken csak egy icipici krókuszt láttam eddig. Még csak a tavaszi tőzikék és a hóvirágok bújnak nálunk. Szépségesek a krókuszaid! :-)

Petra írta...

Utánozhatatlanul finom ízlésed van, ez látszott eddig az erkélykerteden is, és ez látszik a naaagy kerten is.
Gyönyörűek a krókuszok, ilyenkor mindig elhatározom, hogy ültetek sokat-sokat, aztán mindig elfelejtem. Pedig milyen szép szőnyeg lehetne már belőle:)

Az irigység emberi tulajdonság, talán nekünk magyaroknak kicsit több van belőle, mint ami elviselhető.

Józsa Kata írta...

Köszönöm mindkettőtöknek a kedves hozzászólást, azért is örülök neki, mert Titeket ismerve, merem gondolni, hogy őszinte is.
Nekem egyébként úgy tűnik, hogy nálunk hideg van, de hát ilyenkor 1-2 fok is nagyon sokat számít. A kikeleti bangitánk pl. ott várakozik a bimbóival – nem tudom, mire.

Petra írta...

A kikeleti bangita nálam ősz óta tele van bimbóval, virágzott is már, de most nálam is várakozó álláspontra helyezkedett:)