Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2014. május 15., csütörtök

Fagyosszentek és orchideák

Volt két meglehetősen száraz tavaszi hónapunk, már-már kezdtem aggódni, aztán most a fagyosszentek jól megöntözik a frissen beültetett kertünket.
De erről majd később. Előbb néhány orchideát szeretnék még mutatni. Ezek egy része is már csak emlék, mert, bár sokáig virágoztak, végül mégiscsak befejezték.

A tiszta fajok mindig rövidebb ideig nyílnak, sőt, némelyik épp csak pár napig. Ilyen például ez a kis sárga is, de hát mit tehetünk? Attól még gyönyörű, és nekünk nyílt ki, ami külön öröm.

DENDROBIUM JENKINSII

Ez egy miniatűr fánlakó orchidea, hazája Kína, Assam, Burma, Laos. Nagyon fényigényes, különösen télen sok napfényt igényel(ne). Tél végén pedig néhány hét száraz hideg kell neki a virágzáshoz. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a déli ablakban kifele fordítottam, itt elég hűvös van, éjszaka pedig csak 14-15 fok. Így sikerült ezt a két virágot kihozni belőle, nem túl sok, de kezdetnek ez is jó. Nyáron pedig napos helyen tartom, és naponta kétszer spriccelem, vagy egyszer beáztatom (egy parafa kéregre van már szépen rágyökeresedve).

Ez a gyönyörű papucs másfél hónapon át díszítette az ablakpárkányt, pedig elvileg ő is tiszta faj (bár ebben nem vagyok teljesen biztos):

PAPHIOPEDILUM SPICERIANUM
Szintén kelet-ázsiai faj, és hivatalosan hidegházi, ami azt jelenti, hogy nappal is megelégedne 16 fokkal. De nálunk a szobahőmérsékleten is jól megvan télen, igaz, éjszaka, ahogy már mondtam, csak 14-15 van.
Talán érdekes, ha megmutatom a virágot nyílás közben.






És végül pedig a Zygopetalum, már akkor is mutattam, amikor vettem, és talán azt is mondtam, hogy isteni illata van. Ez most nálunk nyílt ki, és szintén másfél hónapig virágzott. De ő már egy fajta, vagyis valószínűleg ember alkotta, több fajból:

ZYGOPETALUM 'LOUISENDORF'
Nyáron kint tartom, mint mindegyiket, télen pedig a hűvös, de napos (haha!) ablakpárkányon.



Még nincs vége, ezt a kettőt most vettem az orchidea kiállításon:

BRASSADA 'ORANGE DELIGHT' – KISSÉ MÁR ELNYÍLÓBAN

TOLUMNIA HIBRID
Egy másik Tolumnia-t sikerült meghalasztani, úgyhogy szeretném bebizonyítani, hogy rájuk is tudok vigyázni. Sok-sok kis virág egy hosszú száron, szép, kardszerű levelek és valami finom, szegfűhöz hasonló illat, bár ezt csak egészen közelről érezni.


Nincsenek megjegyzések: