Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2015. február 9., hétfő

Inni kék!

Tudom, ezt már mondtam, de most megint mondom. Annak ellenére, hogy tél van, és jelenleg is havazik, a madarak isznak, és fürdenek.
Íme az új madárfürdőszoba, amelyet még nyáron, a lépcső után készített a párom a korlátra. Több mint 2,5 m magasságban van a földtől, úgyhogy a sóvár szomszéd macskák nem férnek hozzá, így a madarak bátran jöhetnek. Az is szempont volt persze, hogy mi jól lássuk a nappaliból.



És jönnek is.
Nem profi fotók, tudom, de nem szoktam állványozni, főleg ilyen hidegben, a célnak így is megfelel, nem akarom fotópályázatra vinni. A figyelmet szeretném felhívni arra, hogy különösen az énekesmadarak nagyon sokat isznak télen is. A víz még olyan fajokat is idecsalogat, amelyek egyébként az etetőkre nem járnak (a fotók nem ilyenekről készültek, sajnos).





Néhány életlenre sikeredett széncinegés kép után úgy döntöttem, nem fagyoskodom tovább, üvegen keresztül meg még annyira sem élvezhető a kép. Így aztán most vagy elhiszi a kedves olvasó, vagy nem, hogy jelenleg éppen egy kék cinege FÜRDIK. Igaz, nemrég cseréltem ki a kissé már kásásodó vizet langyosabbra. Nem mintha jeges vízben nem láttam volna már fürödni őket.
Mivel a nappalok most nem annyira hidegek, nem fagy be teljesen a víz, úgyhogy az is nyugodtan tehet ki, aki napközben nincs otthon. Éjszaka általában befagy, azt reggel cserélni kell. 




1 megjegyzés:

Kavics írta...

Fantasztikus, télen még nem láttam madarakat fürdeni. Ügyesen megoldották a fürdőszobakérdést! :-)
Üvegen keresztül is fotózhattál volna (szoktam én is), néha csak úgy lehet, mert a félősök ablaknyitásra azonnal elrepülnek.