Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2010. május 28., péntek

Androsace dugványozás

Az idén az Androsace sarmentosa rengeteg indás sarjat hozott. Kénytelen voltam levágni ôket, mert abban a ládában már nincs hely újabb növények számára. Viszont némelyiken már egész szép gyökérkezdemények voltak:


Így aztán ezekbôl készítettem néhány dugványt. Egy-két ismerôs amúgy is kért belôle, jó ajándék lesz majd. Levágtam az indákat és az alsó leveleket róluk:


A gyökereztetô közeg nálam már egy ideje kókuszrost, ez vált be legjobban. De ebben nincsen tápanyag, úgyhogy gyökeresedés után át kellene ültetni. Most úgy csináltam, hogy a cserép aljára földet raktam, hogy majd ebbe nôjön bele a gyökerük, ne kelljen átültetni legalább jövô tavaszig. 1 cm vastag kókuszrost van a tetején.


Úgy vettem észre tavaly, hogy nem fontos zacskóban tartani a cserepeket, csak árnyékos helyen, ha vigyáz az ember, hogy ki ne száradjon a közeg. Amint a kókuszrost színe kezd halványulni, megöntözöm.

Nincsenek megjegyzések: