Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!
Ha kérdése van, fölteheti, igyekszem legjobb tudásom szerint válaszolni, és kérem, hogy Ön is erőltesse meg magát egy köszönöm erejéig. Nem esik jól, ha azt sem tudom, megkapta-e a válaszomat.
Jó szórakozást kívánok, látogasson el ide máskor is!
Kata

JÓ TUDNI: a szövegben a bordó színű részek linkek! Más oldalakhoz, képekhez, stb. vezetnek.

2010. május 13., csütörtök

Androsace ciliata

Kaptam ajándékba a Csapody körben egy kis Androsace ciliata-t. Nagyon boldog vagyok, nagyon szép kis növény, különösen virágzásban, remélem jól fogja érezni magát nálunk. Hétvégén gyorsan be is ültettem az Ortlertálba, hogy amíg megjön a nyári kánikula (ha lesz egyáltalán az idén), tudjon szépen elhelyezkedni.
Régóta tudom, hogy az alpesi évelôk gyökérzete rendszerint sokkal nagyobb a föld feletti résznél, de most mégis egészen megdöbbentem, hogy ennek az egy kis levélrózsából álló növénynek mekkora gyökértömege van.

Szerencsére csehországi termesztésû növény, úgyhogy nem tôzegben nevelték, és a nagyon laza talajkeveréket könnyû volt a gyökerérôl lerázogatni, hogy kényelmesen beférjen a lakóhelyére. Beültettem egy kb. 1,5 cm széles mesterséges hasadékba, és minden nap becézgetem, biztatom, hogy jó lesz itt neki, vigyázok rá :-)


Közeli képen látszanak a levelek szélén lévô kis szôrök (cilia), amirôl a nevét kapta (rákattintva még jobban):



Nincsenek megjegyzések: