Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!
Ha kérdése van, fölteheti, igyekszem legjobb tudásom szerint válaszolni, és kérem, hogy Ön is erőltesse meg magát egy köszönöm erejéig. Nem esik jól, ha azt sem tudom, megkapta-e a válaszomat.
Jó szórakozást kívánok, látogasson el ide máskor is!
Kata

JÓ TUDNI: a szövegben a bordó színű részek linkek! Más oldalakhoz, képekhez, stb. vezetnek.

2015. április 28., kedd

Tulipántos

Tavaly ősszel többféle tulipánhagymát ültettem, sajnos nem mindnek a virágzását tudtam fotózni. Vagy azért, mert nem volt fotogén (nem túlzok, ki sem nyílt, és elfeküdt a földön a levelek között), vagy azért, mert amíg ők kint virágoztak, én lázasan hevertem, mint még sokan mások idén tavasszal.

A többi itt jön sorban.

Kezdem azzal, amelyik lehet ronda, ha meleg napsugarak símogatják:



Ő a Tulipa linifolia, talán látható, egy törpe faj, szép, elegáns keskeny levelekkel. A virágai viszont egyáltalán nem elegánsan nagyon szétterülnek. De lehet sokkal szebb is, árnyékban, hűvösebb helyen, például vázában. Így gyönyörű, igazi TULIPÁN:


Jövőre mély árnyékba ültetem, ahol amúgyis szükség van ilyen színre.

Ez pedig az egyik sziklakerti kedvencem, Tulipa bakeri 'Lilac Wonder':



Csak hogy látható legyen, hogy teljesen kinyílva is nagyon szép.


Azt hallottam róla, hogy nem úgy szaporodik, mint a "normális" tulipánok, hanem az öreg hagymából rizómákat növeszt, és ezek végén fejlődnek a gyerekhagymák. Azzal vigasztalt egy kertész ismerősöm, hogy soha többé nem fog virágozni az első év után, csak gyarapodik, mint egyes népek...

És végül a nagyok:

Tulipa 'Hawran', majdnem fekete, azt hiszem Triumph:



Vele erős kontrasztban a fehér liliomvirágú Tulipa 'Sapporo':



És a babarózsaszín késői szimpla Tulipa 'Esther':



Ennyi. 
Elismerem, nem olyan sokféle, de ekkora kertben nekem nem is hiányzik sokkal többféle, viszont mindegyikből jóval több DARAB kellene.

Vágül két csoportkép. Igazán elégedett vagyok velük, mert amint látható, a jóval korábbi Hawran szépen bevárta a késői szimplát (Esther). Valahol a kettő között nyílt ki a fehér liliomvirágú, és így mindhárman együtt nagyon szépek.





3 megjegyzés:

Kavics írta...

Tegnap én is tulipán-nézőben jártam (hamarosan hozom a képeket a blogomba) sajnos én nem értek hozzájuk, névről nem ismerem melyik fajta, de megcsodálni annál inkább. A rizómákról tulipánéknál is most hallom először, köszönöm.
Nagyon szépek Kata a tieid is, különösen a csoportképek tetszenek. :-)

Kata írta...

Na hát én sem "ismerem" a fajtákat, a sajátjaimat igyekszem megismerni, mivel tudom, hogy mit vettem ősszel :)

Petra írta...

Gyönyörűek! Napocskasimogatottan is:)

Nekem Lidl-ben vásárolt őszi ültetéseim vannak, és trehány módon nem jegyeztem meg a nevüket.