Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. április 25., szerda

És az orchideák...

A trópusi orchideáinkról télen szeretnék majd bővebben írni, de hát amelyikek most virágoznak, azokat muszáj most megmutatni. Csak fotózni vittem ki őket, hogy jobb legyen a háttér, egyébként bent laknak az ablakpárkányon, legalábbis egyelőre.

EZ A DENDROBIUM MOST A BÜSZKESÉGEM, MERT NÁLUNK VIRÁGZOTT KI ÚJRA.
TAVALY ŐSSZEL SZERETTEM BELE AZ ALMAZÖLD VIRÁGAIBA.
TÉLEN EGY KICSIT PIHENT, ÉS MOST ÚJRA VIRÁGBA BORULT.
DENDROBIUM KÖZELEBBRŐL


PAPHIOPEDILUM
ÚGY LÁTSZIK, SAJÁT NEVET MÉG NEM ÉRDEMELT KI, MERT A CÍMKÉN CSAK ENNYI ÁLLT: PAPHIOPEDILUM ARMENIACUM X PAPHIOPEDILUM 'GREYI'.
BIMBÓSAN VETTEM KÉT HETE AZ ORCHIDEA KIÁLLÍTÁSON. KÜLÖN ÉLMÉNY VOLT A NYÍLÁSÁT MEGFIGYELNI.
És a virág közelebbről:





EZ A SZÉPSÉG PEDIG EGY TOLUMNIA HIBRID (GONDOLOM, TOLUMNIA X ONCIDIUM),
SZINTÉN NICS SAJÁT NEVE.
NEMRÉG KAPTAM AJÁNDÉKBA, ÉS KREÁLTAM NEKI EPIFITONHOZ MÉLTÓ KÖRNYEZETET, MERT AZT OLVASTAM, HOGY, BÁR TALAJBAN IS NEVELHETŐ, ÍGY SZÍVESEBBEN VIRÁGZIK
A virágok közelről:



1 megjegyzés:

Nyözö írta...

MIndig csodáltam az orchideákat, egy teljesen külön világuk vana növények között szerintem.

Ez a Dendrobium valóban "zavaróan" almazöld, először azt hittem valami elvitte a fehéregyensúlyt a képen, pedig nem... :) Érdekes lenne meglesni mit mutat UV-fényben. Van egy olyan érzésem hogy lenne rajta feltünő mintázat. A napokban találtam egy lapot ahol infra és uv sávban is fotózták a virágokat, és ugyan magam is tisztában voltam azzal, hogy nagy a különbség de talán megér majd egy postot... :)