Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. január 19., csütörtök

Magvas nap

Ma megérkeztek a magok a skótoktól (Scottish Rock Garden Club). 
... úgy jártam, mint az egyszeri gyerek az angyallal (vagy jézuskával, kinek ahogy tetszik). Sok szépet kaptam, csak azt nem, amire a legjobban vágytam. Petrocallis pyrenaica és Campanula raineri hiányzik abból a 16 féléből, amit kértem. Persze, küldtek helyette egyebet, de hát az már csak olyan, mint amikor az ember ropogós kacsacombot szeretne enni, de kissé rágós pulykát kap helyette. 

Na, sebaj. Miután ráírtam a zacskókra a neveket (mert csak számmal küldik), elővettem a kedvenc magvetési tanácsadó oldalamat, áttanulmányoztam, majd háromfelé osztottam a magokat. 
Balról jobbra:
  1. 20 fokon kell elvetni, mert nincs szükségük hideghatásra, és elvileg néhány héten belül csíráznak. 
  2. Meleg, hideg, majd ismét meleg kell(ene), nedves közegben.
  3. Most kell elvetni kint, mert hideghatásra van szükségük.

Most jut eszembe, tavaly nyáron azt mondtam, egyelőre nem vetek több magot.

2 megjegyzés:

Annamaria írta...

sok sikert a magokkal :-) olyan jo amikor lehet kukucskalni hogy mozognak mar....

Nyözö írta...

És milyen növények képezik azt a rágós pulykahúst? Mert ugye arról írtál, hogy mi nem jött, de a képről elég nehezen olvasható a tasakok felirata! :) Főleg ami takarásban van.

Sok sikert a növénykéknek, és sok örömet adjanak majd neked cserébe a gondozásért! Ezek már biztosan szerető gondozóra találtak személyedben, szóval jó eséllyel vágnak neki a csírázásnak.