Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!
Ha kérdése van, fölteheti, igyekszem legjobb tudásom szerint válaszolni, és kérem, hogy Ön is erőltesse meg magát egy köszönöm erejéig. Nem esik jól, ha azt sem tudom, megkapta-e a válaszomat.
Jó szórakozást kívánok, látogasson el ide máskor is!
Kata

JÓ TUDNI: a szövegben a bordó színű részek linkek! Más oldalakhoz, képekhez, stb. vezetnek.

2012. január 4., szerda

Járt utat a járatlanért...

Az afrikaiibolyáról szóló bejegyzésemben írtam a vegetatív szaporításáról, és nem teljesen úgy végeztem, ahogy az a "nagykönyvben" elő van írva. Mert az anyalevélről leszedett kis levélcsomót nem szabadítottam meg a gyökereitől, hanem úgy ültettem el. Tulajdonképpen nem akartam én megkérdőjelezni az eddig bevált módszert, csak egyszerűen a lustaság és némi kísérletezési vágy tette. Minek újra gyökereztetni, újabb 3 hónapig, ha már van gyökere? De az ötlet nem vált be. Nem véletlen, beláthatom, hiszen ha ez így tudna működni, akkor valószínűleg a "nagyok" is így csinálnák.
Arra lettem figyelmes a minap, hogy a 4 levélkéből 2 teljesen lehervadt. És hogy már nincs gyökere a növénynek.


A nagyobb baj, hogy a levelek töve igen fekete és rothadásnak indult, nem hiszem, hogy érdemes vele tovább bajlódni, sajnos ebből már nem lesz növény.


Ajánlom tehát mindenkinek, hogy a szaporítást úgy végezze, ahogy a fent említett bejegyzésben leírtam, kivéve, hogy a fiatal levélcsomóról le kell tisztítani a gyökérzetet, új gyökereztető közegbe tenni, és megvárni, amíg újra gyökereket fejleszt. Amikor így csináltam, nekem is sikerült.

Nincsenek megjegyzések: