Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. január 4., szerda

Járt utat a járatlanért...

Az afrikaiibolyáról szóló bejegyzésemben írtam a vegetatív szaporításáról, és nem teljesen úgy végeztem, ahogy az a "nagykönyvben" elő van írva. Mert az anyalevélről leszedett kis levélcsomót nem szabadítottam meg a gyökereitől, hanem úgy ültettem el. Tulajdonképpen nem akartam én megkérdőjelezni az eddig bevált módszert, csak egyszerűen a lustaság és némi kísérletezési vágy tette. Minek újra gyökereztetni, újabb 3 hónapig, ha már van gyökere? De az ötlet nem vált be. Nem véletlen, beláthatom, hiszen ha ez így tudna működni, akkor valószínűleg a "nagyok" is így csinálnák.
Arra lettem figyelmes a minap, hogy a 4 levélkéből 2 teljesen lehervadt. És hogy már nincs gyökere a növénynek.


A nagyobb baj, hogy a levelek töve igen fekete és rothadásnak indult, nem hiszem, hogy érdemes vele tovább bajlódni, sajnos ebből már nem lesz növény.


Ajánlom tehát mindenkinek, hogy a szaporítást úgy végezze, ahogy a fent említett bejegyzésben leírtam, kivéve, hogy a fiatal levélcsomóról le kell tisztítani a gyökérzetet, új gyökereztető közegbe tenni, és megvárni, amíg újra gyökereket fejleszt. Amikor így csináltam, nekem is sikerült.

Nincsenek megjegyzések: