Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. január 24., kedd

(Újra)hajtatott nárcisz

A tavaly ilyenkor készen vásárolt hajtatott nárciszok megint virágoznak. Ez az első olyan hagymás növény, amelyet sikerült újra korai virágzásra bírnom. Ez valószínűleg nem csak az én érdemem, hanem a Narcissus 'Tête-à-tête' fajta tulajdonsága is, hogy erre alkalmas. Az én sikerem az, hogy cserépben neveltem virágzóképessé a hagymákat. Sőt, mindkét hagyma hozott egy-egy sarjat is, és azok is virágoznak.

Tavaly elvirágzás után tápoldatoztam ún, "virágzás indító tápoldattal", amelyre az jellemző, hogy egyéb tápelemek mellett sok kálium van benne. Ahogy már írtam, ez szükséges ahhoz, hogy a hagyma elegendő tápanyagot halmozzon fel a következő évre. Nyár elején, amikor a levelek megsárgultak, teljesen abbahagytam az öntözést, és egész nyáron rájuk se néztem. A cserépben várták az őszt, a lépcsőházban, ahol garantáltan nem érte őket víz. Szeptember végén aztán, amikor véget ért a kánikula, beültettem friss földbe és jól beöntöztem. Utána még egyszer, októberben is kaptak egy kis vizet, csak hogy ne száradjon ki teljesen a talaj. Ekkor már az erkélyen ültek egy sarokban. December utolsó hetében, mivel láttam, hogy mind a négy hagymából kövér, 3-4 cm magas hajtások meredeznek a talaj fölött, gondoltam, most vagy soha. Behoztam a hűvös (kb. 16°C) hálószobánkba, és újra megöntöztem. Körülbelül 10 napja nyílt ki az első virág, tehát nagyjából 3 hét alatt. Sajnos, bár hűvösben tartom azóta is, mégis hervadnak már az elsők, de van még olyan is, amely csak most nyílik. Az is sajnos, hogy mivel kevés a fény, a levelek és a virágszárak is jobban megnyúltak a kelleténél, és ha nem támasztom meg valamivel, eldőlnek. Ezért raktam körbe fenyőágakkal (a karácsonyi fenyő többszöri újrafelhasználása).

Érdekesség, hogy az idén nem igazolja a nevét a fajta, mert sok virágszárat hozott ugyan, de egy száron sem fejlődött egynél több virág.

NARCISSUS TETE-A-TETE ÚJRA HAJTATVA.
IDÉN MINDEN KOCSÁNYON CSAK EGY VIRÁG NYÍLT.

2 megjegyzés:

Gabi írta...

Gyönyörű ! Olyan jó tavaszi hangulata van !

Nyözö írta...

Nagyon szépek, nagyon ötletes ez a fenyőág-dekoráció köréjük! :) Nem tudom mi lesz a sorsa az általam tavaly átültetett hajtatottaknak, szegények most kint fagyoskodnak a -3 °C hidegben...