Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!

2012. május 25., péntek

Illatos közjáték

AZÉRT AKINEK IGAZI KERTJE VAN, NE MONDJON LE A RÓZSÁKRÓL!!!

Itt nálunk a társasházi kertben igencsak nehéz soruk van szegényeknek, mert vizet csak az égből kapnak, tápanyagutánpótlást meg éppen sehonnan. Sőt, idén tél végén még a metszés is elmaradt, ami az én bűnöm! Ültetője már nincs közöttünk, én vagyok az egyetlen a házban, aki azt állítja magáról, hogy ért valamicskét a metszésükhöz, és akit egyáltalán érdekel a sorsuk. És most még én is magukra hagytam az árvákat!
Mégis volt mit szedni a vázába. Hát nem azt mutatja ez, hogy csodálatos növény a rózsa? Hálából le is vágtam róluk a beteg és az elvirágzott részeket. A virágszárat úgy érdemes vágni, hogy legalább az első kifele néző ötös levélig, mert akkor van esély, hogy új virágzó hajtásunk lesz. Ahol a hármas levelek nőnek a szár csúcsán, ott nem fog több új virágzó hajtás fejlődni. Ha valaki másképp tudja, szívesen meghallgatom!

KÚSZÓ RÓZSA A MALONYAI ARBORÉTUMBÓL.
RÉGI FAJTA (1954), DE GYÖNYÖRŰ, ÉS CSODÁS ILLATA VAN!
És közelebbről:

LEVERKUSEN /KORDES, 1954/, KÚSZÓ RÓZSA


1 megjegyzés:

Művelt Kert írta...

Talán valóban nem létezhet kert rózsák nélkül, noha nem tartozik kedvenc elfoglaltságaim közé a metszésük. Az idén elfelejtettem egyiküket visszanyesni, aminek következtében jóval korábban és elképesztő bőséggel hozott virágokat. Olvastam valamikor egy - talán RHS - kísérletről, melynek eredményeképp már nem a hagyományos módszerrel metszik a gyűjteményes rózsákat. Minden esetre kíváncsi vagyok a "Mary Rose"-unk további "performanszára". Remélem, nem merült ki az idei szezonra.