Kedves Vendég!
Köszönöm érdeklődését, remélem tetszeni fog, amit itt talál. A szöveg saját szerzeményem, úgyszintén a képek nagy része is, kivéve néhányat, amelyeket a férjem, Zoltán Ferenc készített. Kérem, ne használja őket az engedélyünk nélkül!
Ha kérdése van, fölteheti, igyekszem legjobb tudásom szerint válaszolni, és kérem, hogy Ön is erőltesse meg magát egy köszönöm erejéig. Nem esik jól, ha azt sem tudom, megkapta-e a válaszomat.
Jó szórakozást kívánok, látogasson el ide máskor is!
Kata

JÓ TUDNI: a szövegben a bordó színű részek linkek! Más oldalakhoz, képekhez, stb. vezetnek.

2012. május 25., péntek

Illatos közjáték

AZÉRT AKINEK IGAZI KERTJE VAN, NE MONDJON LE A RÓZSÁKRÓL!!!

Itt nálunk a társasházi kertben igencsak nehéz soruk van szegényeknek, mert vizet csak az égből kapnak, tápanyagutánpótlást meg éppen sehonnan. Sőt, idén tél végén még a metszés is elmaradt, ami az én bűnöm! Ültetője már nincs közöttünk, én vagyok az egyetlen a házban, aki azt állítja magáról, hogy ért valamicskét a metszésükhöz, és akit egyáltalán érdekel a sorsuk. És most még én is magukra hagytam az árvákat!
Mégis volt mit szedni a vázába. Hát nem azt mutatja ez, hogy csodálatos növény a rózsa? Hálából le is vágtam róluk a beteg és az elvirágzott részeket. A virágszárat úgy érdemes vágni, hogy legalább az első kifele néző ötös levélig, mert akkor van esély, hogy új virágzó hajtásunk lesz. Ahol a hármas levelek nőnek a szár csúcsán, ott nem fog több új virágzó hajtás fejlődni. Ha valaki másképp tudja, szívesen meghallgatom!

KÚSZÓ RÓZSA A MALONYAI ARBORÉTUMBÓL.
RÉGI FAJTA (1954), DE GYÖNYÖRŰ, ÉS CSODÁS ILLATA VAN!
És közelebbről:

LEVERKUSEN /KORDES, 1954/, KÚSZÓ RÓZSA


1 megjegyzés:

Művelt Kert írta...

Talán valóban nem létezhet kert rózsák nélkül, noha nem tartozik kedvenc elfoglaltságaim közé a metszésük. Az idén elfelejtettem egyiküket visszanyesni, aminek következtében jóval korábban és elképesztő bőséggel hozott virágokat. Olvastam valamikor egy - talán RHS - kísérletről, melynek eredményeképp már nem a hagyományos módszerrel metszik a gyűjteményes rózsákat. Minden esetre kíváncsi vagyok a "Mary Rose"-unk további "performanszára". Remélem, nem merült ki az idei szezonra.